Iarna se numara salaii
Cupa Darvari4Ever

20.11.2005 | Sorin Dragoi

Vremea potrivnica - frig si ploaie, asezonata cu scurte partide de lapovita si ninsoare, a facut ca Sfantul Petru - ocrotitorul pescarilor - sa nu fie prea darnic cu bibanii, salaii si stiucile la care visau cei 14 participanti. Din cei 40 de participanti asteptati, deveniti intr-un tirziu 31, asteptati sa vina sambata - 19 noiembrie la ora 6 dimineata la Dirvari, doar 14 au mai raspuns la apel.

Tot vremea, cred, ca a avut si un drept de veto atunci cind s-au votat unele schimbari ale regulamentului initial. N-au mai fost doua manse - doar una, care avea sa inceapa la ora 8.00, concursul urmand sa se termine la ora 15. De asemenea s-au micsorat dimensiunile minime ale capturilor - 40 la stiuca, 35 salau si 20 la biban. Eu sper ca va veni o vreme in care aceste dimensiuni nu se vor mai schimba si discuta, singura dimensiune acceptata fiind cea legala. Dar asta este alta discutie, important era ca aveam un concurs, pe care toti cei prezenti il asteptam in frigurati.

Nu s-a prins mult, dar indeajuns ca sa stabileasca o ierarhie. Andrei Zabet sparge printre primii gheata, la "tzeava", cu un salau legal de 40. Ovidiu Ristivan, prinde si el scurt un biban si un salau punctabil si apoi da peste un "bulan" cu creasta de 3.5 kg. Semn bun, mananca cei mari. Pina la urma s-a dovedit a fi o picatura intr-un lac cu lapovita - pestii erau pe burta. Daca cu o zi inainte se prinsese destul de bine - mi-a confirmat intr-o discutie avuta dimineata Ovidiu - culmea, care abia vineri a facut cunostiinta cu fetitzele ( stiucile) si fitzele Darvariului, si Dan Banu, care le-a ostracizat pe pragul din dreptul malulului cu "vaci" din I-Grec.

Ovidiu si 3.500 kg de salau

Ca la orice concurs, fiecare a venit cu lectia - strategia - invatata de acasa. Eu o aprofundasem in ultima saptamana de 3 ori, in cele doua sali de clasa de la Darvari, aflate la dreapta, respectiv la stanga pontonului cu barci, de fapt cele doua sectoare de concurs. Cum vislitul, care stiu ca este sanatos, nu cadreaza pt mine, am cautat sa gasesc zone de pescuit (praguri, stepi - aka structuri) cat mai apropiate de locul de intrare pe balta. Orice ar fi, era concurs de pescuit, nu de vaslit. Important era pentru ce dozezi timpul. Cum concursul devenise mono, am intrat pe balta pe la "gunoaie" si m-am dus nalucã spre stuful de vizavi, unde in trei manse pregatitoare dadusem in citiva zeci de bibani (nu fusesem singur in barca) si citiva strapi de peste 40. Ma asteptam sa vad o cohorta de barci venind spre mine, dar numai Dan Banu, care avea cap-compas I-Grecul, banuia ca ma pusesem sa caut bibanu. Era bine, doar doi, trei pescaripe 2 hectare intr-o zona bine cunoscuta de pescarii care frecventeaza lacul de la Darvari. Pierd o jumatate de ora cu bibanii care nu au mai venit la intalnire, bag in functiune GPS-ul satului - alinierea casutei rosii cu stalpul cu 3 izolatori sparti de pe marginea soselei din spate si vaca de pe malul opus, introduc in apa fanta cu infrarosii de pe vechiul meu Nokia 6310, lansand aplicatia de masurare a distantei pana la fundul apei - Beep - sunt la jumatate de lansare de stepi si la 75 metri de Dan Banu (aceeasi functie IRDM - nu va mai spuneam de ea daca ma clasam pe podium sau ma alegeam cu o lanseta de la Energofish si o mulineta de la GIPO ca premiu). Lansez, shtep! Lansez, shtep! Scot 8-9 din apa - spre disperarea unuia dintre cei care vor citi aceste rinduri, dar ii promit ca o sa-i plantez din nou la primavara - mai tzopai de citeva ori jigul pe substrat si scot o stiuca de 1.360 kg.
Dan Banu: "Aha, esti pe shtepi?"
"Am fost, ca i-am scos aproape pe toti." ii zic, scot ancora si ma-ndrept inca o jumatate de distanta de lansare in directia V-VT (adica Victor Tarus, care venise si el prin preajma). Cred ca atunci s-a spart si norocul meu, mi-a taiat o stiuca care sigur a fost mai mare ca cea dinainte - de fapt nici n-am simtit-o. Vine si Andrei care da intr-o salonta de 4 kile, pe pragul care coboara din 3 in 9 metri. Cind mai e o ora de concurs, se plictiseste si el de zona si pleaca spre stalpii de inalta tensiune dinspre Gostilele. Banu statea bine - doi salai, doi bibani si o stiuca, plus un... crap de 8 kile. Am dat si eu in unul, mai modest, doar de 3 kile - l-as fi dat oricind pe un salau de un kilogram.

Majoritatea pestilor s-au prins incepand cu golful de la Statie, inspre Tamadau, locuri mai putin testate de majoritatea celor care au fost in ultimul timp la Dirvari. Era logic sa fie asa pt ca mai toti concurentii au pescuit acolo. Ovidiu Ristivan este vedeta concursului cu un salau de 3.5 kg si peste 6 kg total. Virgil Matasaru, cu o stiuca de 1.960 kg spera la premiul pentru "captura" - in final il castiga, avand cu 20 de grame mai mult decit salaul lui Zabet, "curentat" in ultimul sfert de ora. Andrei ia in final locul 4 si un premiu oferit de Energofish. Dan Banu, Florin Muscaloiu si Valentin Sorescu (locurile 5,6,7) primesc si ei premii de sponsori (Gipo, Aquamania, respectiv, Arrow). Podiumul si captura, se multumesc cu premiile in bani, mult reduse datorita numarului mic de participanti (1125 lei - locul I, 750 lei locul II, 375 lei - locul III, 375 lei - captura), dar, totusi, cupele si diplomele primite conteaza mai mult decit orice altceva. S-a mai terminat un concurs de spinning, abia il asteptam pe urmatorul. Pescuitul are nevoie de ele!